Ogólne informacje

Nazywam się Maciek Januła. Urodziłem się i mieszkam w Bielsku-Białej na osiedlu Karpackim.
Tutaj, tj w Bielsku-Białej, ukończyłem kilka szkół:
- w 2000r., Szkołę Podstawową nr 37 na os.Karpackim w Bielsku-Białej
- w 2003r., Gimnazjum nr 8, również na os.Karpackim w Bielsku-Białej
- w 2006r., III Liceum Profilowane w Bielsku-Białej, profil: zarządzanie informacją (Zespół Szkół Elektrycznych, Elektronicznych i Mechanicznych, tzw."Mechanik", ul.Słowackiego 24)
- w 2008r., Szkołę Policealną nr 3 w Bielsku-Białej, kierunek: technik informatyk (również w Zespole Szkół Elektrycznych, Elektronicznych i Mechanicznych, tzw."Mechanik", ul.Słowackiego 24)
Po ukończeniu Szkoły Policealnej (czerwiec 2008), zdałem egzamin zawodowy i, od tej chwili, mam tytuł: technik informatyk.
A ponadto:
- od stycznia 2006 posiadam prawo jazdy kat.B;
- w maju 2010, ukończyłem kurs wychowawcy kolonijnego (wychowawcy wypoczynku);
- w lutym 2011, ukończyłem kurs kierowców wózków jezdniowych.

Jeśli chodzi natomiast o prace, które wykonywałem, to w wakacje 2007 i 2008 pracowałem w firmie "DOOR"(Bielsko-Biała), a później, tj. od połowy października 2009 do połowy stycznia 2010, w firmie "MARPOL" (Czechowice-Dziedzice). W czasie wakacji 2010 (cały lipiec i sierpień oraz połowa września), pracowałem na Poczcie, jako listonosz. Po krótkiej przerwie zacząłem pracę w firmie "Randstad" - jako pracownik magazynowy w firmie "Sistema Poland", na terenie "Fiat Auto Poland" w Bielsku-Białej - zakończyłem ją w marcu 2011. W kwietniu wróciłem do pracy na poczcie jako listonosz, i pracowałem tam do końca czerwca 2014. Po wakacyjnej przerwie, przez miesiąc na przełomie września i października 2014, pracowałem w firmie "Trenkwalder" - jako pracownik magazynowy w "Sistema Poland", na terenie "Fiat Auto Poland" w Bielsku-Białej. Po krótkiej przerwie, tj od listopada 2014, rozpocząłem pracę jako portier w 'Warsztatach Szkolnych' w ramach "Bielskiego Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego", i pracuję tam do chwili obecnej.

Jeśli chodzi o moje zainteresowania to w pierwszej kolejności są to: liturgia i informatyka, a następnie muzyka, fotografia i matematyka. Ponadto lubię czasem zagrać w bilarda oraz kręgle. A poza tym, to do moich zainteresowań można też wliczyć również szeroko rozumiane kulinaria.

Co do mojego życia codziennego, to należę do Służby Liturgicznej oraz Oazy Młodzieżowej w parafii, do której należę (Jezusa Chrystusa Odkupiciela Człowieka w Bielsku-Białej na os.Karpackim).
W Oazie formację zasadniczo zakończyłem, chociaż dalej jestem w łączności z tą Wspólnotą. Natomiast co do Służby Liturgicznej, to co prawda w tej Wspólnocie też ukończyłem formację, ale cały czas w niej aktywnie działam, wspieram i trwam w tejże Wspólnocie. W marcu 2009 roku, stworzyłem stronę internetową poświęconą właśnie tej Wspólnocie, i administruje nią od chwili jej uruchomienia, do chwili obecnej. Ponadto od września 2012 roku prowadzę profil ministrancki, grupę, oraz stronę w ramach portalu Facebook. Od września 2014 roku administruję również stroną parafialną, powstałą początkiem 2009 roku, którą przez wcześniejszy rok prowadził ks. Mateusz Kierczak. Od tego samego czasu, tj. wrzesień 2014, prowadzę również gazetkę parafialną, redagowaną przez wcześniejszy rok również przez ks. Mateusza. Mniej więcej od tego samego czasu, prowadzę również stronę parafii na portalu Facebook.
Wspomnę tu jeszcze, że oprócz zwykłej posługi ministranckiej, pełnię jeszcze posługę lektorską i kantorską. Ponadto jestem też ceremoniarzem (stopień najwyższy w formacji ministranckiej).
Chętnych zapraszam do odwiedzenia prowadzonej przeze mnie strony poświęconej Wspólnocie Ministranckiej. Znajduje się tam również wiele zagadnień dotyczących liturgii.


kontakt ze mną: